All good everything!

Terkkuja Starbucksin terdeltä!



Tajusin just äsken, et mulla on tosi paha kahvilariippuvuus ja voisin tuhlata omaisuuden vaan istumalla kivoissa kahviloissa. Mut täällä niitä riittää!
Khanomista ei mitään kahvilaketjuja löydy, mut mulla oli aina tapana vapaapäivinä alottaa aamu hakemalla jääkahvi yhdestä kivasta kahvilasta :) Saa muuten olla tarkkana, että muistaa sanoa jääkahvia tilatessa, et "ilman sokeria"....Ehkä noin viiskytseitsemän kertaa oon unohtanu sanoa ja eihän sitä sillon pysty juomaan...

Vaihdoin tosiaan jo lauantaina hotellia ja vaihtamalla tosiaan parani! Ah, oon niin onnellinen, että vaihdoin! Mun nykyinen hotelli on ihan tässä keskustassa ja oikeen jees (budjetti)hotelli. Ilmastointi toimii ja kaikki on muutenkin ok, lämmin suositus siis Ho Chi Minhiin matkaaville HÀ MY 3- hotellista. Hotelli ei oo mitään luksusta, mutta kuitenkin oikein kelpo (ja se sijaitsee tasokkaiden hotellien kanssa samalla alueella eli pääsee nauttimaan esim. luksusterasseista :D)

Mun edellinen hotelli oli aivan täys farssi... Maksoin tosiaan kuus yötä, mutta lähdin kolmen yön jälkeen. En vaan yksinkertasesti pystynyt enää olee siellä. Kyse ei ollu siitä, että hotelli olis ollut jotenkin likanen tms. rottaluola, mut jotenkin se koko tunnelma siellä oli niin creepy, suoraan ku jostain Stephen Kingin Hohdosta. Valitsin tän hotellin alunperin sillä mielellä, että vietän lepolomaa altaalla löhöten ja piipahdan parina päivänä sit jossain vaikka shoppailemassa ja nähtävyyksillä.  Hotellista löytyi siis iso allasalue, spa, hieronta, tenniskenttä, ravintola jne. Tää oli sellanen resort-tyylinen.

Tripadvisorin arvosteluja lukiessa käsitin, että hotelli sijaitsee pikkukylässä, jossa on muutama kauppa ja kivoja ravintoloita....öööh....en nähnyt kyllä ainuttakaan. Hotellin ravintola ei tarjoa lounasta ollenkaan ja illallinen tarjoillaan 5PM-8PM. Aamiainen sisältyi myös hintaan ja eikä tavallaan ihme, koska tarjolla oli lähinnä "nouuuu hääääv, sorryyyy"....Illalisen fried ricesta pisteet, se oli jees (ja ainut, joka ei ollut "nouuuu häääv...)
Olen aika Pirjo-positiivi, niin aattelin, et ei hätää vaikka lähistöllä ei ookkaan mitään, oon sit vaan altaalla ja käyn hieronnoissa ja muuta rentoa. Jep jep... Allasalue oli suoraan kuin jostain Gordon Ramseyn Hotellit kuntoon-ohjelmasta. Concierge vielä kertoi innokkaana, että se on maksuton ja jos on jääny uikkarit kotiin, niin täältä saa lainaksi :D Well well, thanks but no thanks.... No, aattelin, et ehkä sit vaan kulutan aikaa hieronnoissa. Hierontakokemusta en oikeastaan tässä nyt haluaisi edes muistella, koska sattuu vieläkin...Se oli mun viimenen niitti ja päätin varata uuden hotellin. Tai oikeestaan hieronta ei ehkä ollut viimeinen niitti vaan ihan ÄLYTTÖMÄN RASKAS CONCIERGE!! Siis en tarkoita pahalla (tavallaan...), mutta hyvällä asiakaspalvelulla ja vaanimisella on hiuksen hieno raja. Hän seuras mua koko ajan joka paikkaan. Luin kirjaa ulkona, hän seisoo vieressä vaikka moneen otteeseen kerroin, että tulen sitten vetäisemään hihasta, jos tarvitsen jotain. Mulla oli myös huoneen ovessa Don`t  disturb-kyltti, jonka he ilmeisesti kokivat Please disturb!-signaalina. Oven takana oli jatkuvasti joku haluamassa jotain...

Lauantaiaamulla pakkasin kamat ja menin tsekkaamaan itseäni ulos. "Oikein miellyttävä" respan setä oli perimässä multa 80USD lisää mun vierailusta, vaikka olin jo maksanut. Väitti, etten ollut ja alkoi huutamaan hulluna(...se siitä kasvojen säilyttämisestä) Minä, joka mielestäni aika harvoin menetän malttini tälläisissä tilanteissa, vieraiden ihmisten kanssa, flippasin ja peto oli irti. En joutunut maksamaan lisää. Paras oli kun lähdin ja respa huusi hiton vihasena jotain vielä omalla kielellään concierge "tulkkasi" minulle, "hän sanoi vain, että on ollut suuri kunnia saada palvella sinua ja vierailunne on merkinnyt meille paljon, emme tule unohtamaan sinua ja toivomme, että palaat." :D Miten jotenkin luulen, että tää setä ei huutanut näin?


                                                   Mut nyt, all good everything ja matkailu avartaa 👊


Traffic



Nyt tää lomailu on ollut oikein mukavaa tosiaan ja oon lähinnä pyörinyt ympäriinsä, shoppaillut, herkutellut ja istuskellut terasseilla :) Yks asia, mistä en täällä tykkää on se, että joka käänteessä saa olla kärppänä, kun koko ajan joku koittaa huijata jossain asiassa....Mut kai se kuuluu tähän big city-menoon. Muuten oon kokenu tän turvallisena paikkana eikä oo tälleen yksin naisena pelottanu kyllä kertaakaan, liikenteessä saa tosin olla SUPERTARKKANA. Täällä jalankulkijoiden vihreä valo ei tarkota mitään ja jos lähdet ylittää katua, niin sit mennään eikä meinata. Myös jalkakäytävillä suhaavat mopot aiheuttaa vaaratilanteita. Eli tarkkana, ku porkkana pitää olla :) Ja toinen asia, mistä en tykkää on tää Vietnamin dong...Kuka on keksiny oikeesti näin typerän rahayksikön, kysyn vaan...?




Aurinkoa sinnekin :) Ps. Huomenna alkaa kotimatka...

-L



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Songkran

Sabai dee mai?

Kin khao reu yang?