Suomi vs. Thaimaa

Jos en vielä oo tarpeeksi hehkuttanu, niin kerron vielä, että täällä on ihanaa❤😂...mutta on myös asioita, joita ikävöin koti-Suomesta.

Mulla ei oo missään vaiheessa ollu sen suurempaa kulttuurisokkia tai muutakaan ja oon muutenkin tyyppi, joka on yleensä aika kotonaan, missä ikinä oonkin. Mutta on tosiaan asioita, joita aika ajoin kaipaan enemmän tai vähemmän Suomesta. Tässä niistä muutamia.

💝 Se, että suihkusta tulee lämmintä vettä. Mulla tulee suihkusta siis vaan jääkylmää vettä, mutta kaikkeen tottuu
💝 Ruisleipä. Rakastan ruisleipää, yli kaiken. Täällä leipä ei oo mikään juttu ja kaupasta ei sitä myöskään juurikaan saa
💝 Se, että ei olis monta kertaa viikossa sähköt ja vesi poikki. ....Ja yleensä tietenkin aina silloin, kun pitäs ladata puhelin, mennä suihkuun tai kuivata kiireessä hiukset :D
💝 Se, että kotona ei olis aina sammakoita, jäätäviä hämähäkkejä, torakoita tai geckoja...
💝 Suomalainen ruokakauppa. Suomessa ruokakaupat, ne pienemmätkin, on ihan superluxusta.
💝 Pölynmuri. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin, mulla on ikävä imuria. Täällä ei imuria juurikaan käytetä varmaan missään ja musta on tosi vaikeeta siivota kunnolla ilman sitä.
💝 Pyykinpesukone
💝 Nopeatempoisemmin tapahtuvat asiat
💝 Se, että esimerkiksi kosmetiikkatuotteita ostaessa osais lukea pakkausselosteen. No, oma vika, pitäs opetella lukemaan thaita
💝 Juomakelpoinen hanavesi
💝 Ei-trooppinen ilmasto ja se, ettei ois koko ajan ihan lähmänen. Niin paljon kun tykkäänkin olla täällä lämmössä, niin joskus sitä kaipaa Suomesta sitä, ettei olis jo 7.15 aamulla aivan nihkeä.

                                                   Niin kuuma, et kengistäkin irtoo pohjat :D

Jään kaipaamaan täältä ihan älyttömän monia juttuja, kun lähden. Muutamia mainitakseni..

💝Nää ihmiset!! Niin työkaverit, kuin muutkin tyypit Khanomista
💝 Maisemat, luonto ja lämpö

💝 Se, että on meri ja ihana ranta toisella puolella tietä
💝Ruokaa ja yhdessä syömistä

💝 Ihania makusooda- ja smoothiejuttuja. Osa noista juomista muuten tarjotaan tollasissa pusseissa.


💝Yhteisöllisyys. Täällä yhteisöllisyys näkyy ihan kaikessa ja musta se on tosi ihanaa.
💝HYMYILY! 😊
💝 Thaimaalainen kulttuuri, ihan kaikin tavoin
💝 Mun työpaikka. Oon saanut ihan lottovoiton, kun oon päässyt Aavaan. Oon saanu tehdä mun unelmatyötä ihan unelmaympäristössä, ihanien ihmisten kanssa
💝Se, että illalla on pimeetä ja lämmin

💝 Se, että saa syödä hyvällä omalla tunnolla joka päivä ulkona. ..Koska mulla ei oo ruuanlaittomahdollisuutta mun keittiössä 
💝 Ulkona syömisen edullinen hintataso. Tulee edullisemmaks syödä joka päivä ulkona, kun ostaa ruokaa kotiin
💝 Ihana Khanom

💝 Skootteri. Se on vaan maailman näppärin! 


No, onneks tässä on vielä muutama viikko aikaa ennen lähtöä, niin ei tarvii vielä alkaa ikävöimään Thaikku-juttuja :)

-L


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Songkran

Sabai dee mai?

Kin khao reu yang?